مشکل وای فای گوشی هواوی؛4 روش برای رفع این مشکل

منتشر شده در : 14 دی 1401
مدت زمان مطالعه : حدود 9 دقیقه
دسته بندی مطالب :
برچسب :
برطرف کردن مشکل وای فای در گوشی هواوی

فرض کنید در موقعیتی هستید که شدیداً به وای فای نیاز دارید. اما درست در لحظه ی حساس و بحرانی، گوشی هواوی شما به وای فای متصل نمی‌شود. در این شرایط برای حل مشکل وای فای گوشی هواوی چه می‌توان کرد؟ مشکل عدم اتصال به وای فای، ممکن است برای هر یک از کابران گوشی‌های هوشمند پیش بیاید و برای آن‌ها مسئله ساز شود.

اما طبق نظر سنجی‌های انجام شده، تصمیم گرفتیم تا در این مقاله در مورد مشکل اتصال وای فای گوشیهوآوی، مخصوصا در رابطه با حل مشکل وای فای گوشی هواوی p8 lite و حل مشکل وای فای گوشی هواوی y7  توضیحاتی را ارائه دهیم. این توضیحات شامل راه کار‌هایی کاربردی، برای رفع اختلال مربوطه خواهند بود.

اولین و ساده ترین قدم برای حل مشکل وای فای گوشی هوآوی(restart)

اتصال وای فای گوشی هوآوی

برای حل مشکل  وای فای در گوشی هوآوی Y7 و p8 lite پیش از هر کاری، نیاز است تا در وهله اول به انجام ابتدایی ترین و ساده ترین راه‌ بپردازید؛

  • یعنی ابتدا به عنوان اولین قدم تلفن همراه خود را یک‌ بار خاموش و روشن کنید.

گاهی اوقات به علت مشکلات سیستمی و به اصطلاح هنگ کردن، گوشی‌های هوآوی دچار اختلال می‌شوند که راه حل آن فقط یک خاموش و روشن کردن ساده است. اما اگر اولین قدم پاسخگو نبود، نگران نباشید! هنوز راه کارهای دیگری نیز وجود دارند.

راه‌ حل‌های کاربردی برای برطرف کردن مشکل وای فای در گوشی هواوی

رفع مشکل وای فای گوشی هواوی

برای حل مشکل پیدا نکردن وای فای در گوشی هواوی، سعی کنید تک به تک مراحل زیر را انجام دهید تا نتیجه‌ای که می‌خواهید برایتان حاصل شود. احتمالاً مشکل یکی از موارد زیر است؛

1. حتما چک کنید تا بلوتوث گوشی شما خاموش باشد. روشن بودن بلوتوث باعث اختلال در عملکرد وای فای می‌شود.

2. اگر حالت پرواز (airplane mode) را فعال کرده اید باید بدانید وای فای پس از روشن شدن حالت پرواز به صورت خودکار از کار می افتد. به همین دلیل نیاز به روشن شدن مجدد دارد. امکان دارد پس از روشن کردن حالت پرواز فراموش کرده باشید وای فای خود را مجددا فعال کنید. این نکته را نیز بررسی کنید.

3. اغلب اتفاق می افتد که مشکل وصل نشدن وای فای گوشی هوآوی، فعال بودن حالت ذخیره نیرو یا همان Power saver تلفن شما باشد. پس تنظیمات گوشی همراه خود را چک کنید که روی حالت ذخیره نیروی باطری قرار نداشته باشد. حالت ذخیره نیرو، برای حفظ هرچه بیشتر میزان بازدهی باطری گوشی شما، از اجرای برنامه‌هایی که باعث کاهش باطری می‌شوند، جلوگیری می‌کند. وای فای هم یکی از این برنامه ها است.

خاموش کردن حالت ذخیره نیرو

  •  با روش زیر به تنظیمات گوشی خود بروید:

Setting > Network & Connection > wifi

  • سپس از لیست باز شده، انگشتتان را چند لحظه روی نام وای فایی که می‌خواهید به آن متصل شوید نگه دارید.
  •  گزینه فراموشی رمز (forget password) را بزنید. پس از این‌ که وای فای از لیست شما پاک شد دوباره وای فای را جست و جو کنید و پسورد را وارد کنید. به احتمال زیاد با این کار مشکل اتصال وای فای در گوشی هواوی شما حل خواهد شد.

4. گزینه سوئیچ خودکار وای فای را خاموش کنید. در برخی از تلفن‌های همراه اگر این گزینه روشن باشد گوشی این اجازه را به خود می‌دهد تا در صورت ضعیف بودن سیگنال وای فایی که به آن متصل هستید، سوییچ شود و به داده ی اینترنت (internet data) تلفن همراه متصل شود.

5. گاهی ممکن است مشکلی برای اتصالات شبکه به وجود آمده باشد. شبکه های اینترنت خود را با روش زیر ریست کنید؛ وارد تنظیمات گوشی خود شوید و از منوی باز شده گزینه ی‌ مورد نظر را لمس و آن را ریست کنید.

Setting > Back up & reset > Network setting rest >  Reset setting

  • توجه : (لطفا این مراحل را با آگاهی نسبت به این موضوع انجام دهید که ریست کردن تنظیمات شبکه باعث پاک شدن تمام سوابق اتصالات شما به وای فای و پسورد شبکه‌ها می‌شود. اگر به این اطلاعات نیاز دارید از ریست کردن تنظیمات خودداری کنید.)

6. همیشه گوشی خود را در حالت آپدیت نگه دارید. گاهی قدیمی شدن سیستم عامل گوشی باعث ایجاد این اختلال می‌شود. برای چک کردن اخرین نسخه ی بروزرسانی موجود با روش زیر اقدام کنید:

Setting > system > system update

اگر مشکل وای فای گوشی هواوی حل نشد چه کنیم؟

حل مشکل وای فای گوشی هوآوی

خب شاید فکر کنید تمامی اختلالات احتمالی که ممکن بود در نرم افزار گوشی شما رخ داده باشد را برایتان شرح داد‌ه‌ایم. اما لازم است بدانید که هنوز هم گزینه‌های دیگری برای بررسی وجود دارند که ممکن است باعث ایجاد مشکل پیدا نکردن وای فای در گوشی هوآوی شما شده باشند. اگر مشکل اتصال وای فای در گوشی هواوی شما با روش‌های فوق حل نشد، به مواردی که در ادامه شرح داده‌ایم توجه کنید؛

 گاهی مودم یا روتر(Router) ما دچار اشکال می‌شود پس باید مشکلات مودم نیز برطرف شوند؛

  • ابتدا از سلامت کابل‌های مودم‌ خود اطمینان حاصل کنید.
  • سپس دکمه ریست دستگاه مودم را زده و منتظر بمانید تا دستگاه ریست شود.
  • وارد تنظیمات مودم شوید و مجددا مودم را کانفیگ (config) کنید.
  • دوباره مودم را ریست کنید. پس از روشن شدن، احتمالا دستگاه آماده اتصال است.
  • مجدداً تست کنید و با گوشی خود به دنبال نام wifi مورد نظرتان بگردید. امیدواریم مشکل حل شده باشد.

آپدیت نبودن نرم‌افزار و مشکل وصل نشدن وای فای گوشی هواوی

همان طور که گفتیم همیشه باید گوشی خود را در حالت آپدیت نگه دارید. چون گاهی قدیمی شدن سیستم عامل گوشی باعث ایجاد اختلال در اتصال به وای فای می‌شود. برای چک کردن آخرین نسخه ی به روزرسانی موجود تلفن همراه خود و برای رفع مشکل وای فای گوشی هواوی مراحل زیر را پبش ببرید:

Setting > sytem > system update

  • اگر در این قسمت نسخه‌ی جدیدی برای آپدیت وجود داشت، حتما گوشی خود را با استفاده از لینک موجود، به آخرین ورژن (version) ارتقا دهید.
  • فقط در نظر داشته باشید که ارتقای نرم افزاری برخی گوشی‌ها مثل گوشی هواوی و گوشی سامسونگ به طور پیش فرض، با وای فای انجام می‌پذیرد که شما در حال حاضر به دنبال راه حل مشکل وای فای گوشی هوآوی خود هستید. پس قطعا نمی‌توانید از این گزینه استفاده کنید. اگر از حجم داده ی تلفن همراه خود مطمئنید، تنظیمات را روی data سوئیچ دهید و با استفاده از آن شروع به، update گوشی خود نمایید.

 آخرین قدم برای حل مشکل وای فای گوشی هوآوی(reset factory)

مشکل پیدا نکردن وای فای در گوشی هوآوی

بازگشت به تنظیمات کارخانه گوشی

  • در پایان اگر هیچ کدام از این راهکار‌ها پاسخگوی مشکل شما نبود‌‌، اجباراً باید گوشی را به حالت تنظیمات کارخانه برگردانید.
  • مهم:قبل از انجام این کار از اطلاعات خود نسخه پشتیبان  (back up) تهیه کنید.
  • توجه: این‌ گزینه تمامی داده‌های موجود در گوشی شما اعم از: مخاطبین، عکس ها، فیلم ها، تماس ها، sms ها و… را به طور کلی از بین می‌برد.
  • با استفاده از این گزینه، گوشی مانند روزی که آن را خریده بودید، خالی می‌شود و دیگر امکان برگرداندن اطلاعات را نخواهید داشت. پس از این راه کار به عنوان نهایی ترین تصمیم استفاده کنید و در انجام آن دقت کنید.

با روش زیر می‌توانید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه  (factory reset) برگردانید.

Setting > back up and reset > factory data reset > reset

و در پایان باید بگوییم که هنوز هم احتمال دارد تمام راه کار‌های ارائه شده را انجام داده باشید، اما هیچ کدام از آن‌ها کمکی به رفع مشکل وصل نشدن وای فای گوشی هوآوی شما نکرده باشند. که در این صورت دیگر مشکل نرم افزاری نیست و باید به مراکز تخصصی تعمیرات موبایل مراجعه کنید تا اگر اشکال سخت افزاری وجود دارد، رفع شود.

امیدواریم از مطالعه این مقاله در ویجت کالا بهره کافی را برده و توانسته باشید مشکل گوشی خود را حل کنید. فروشگاه اینترنتی ویجت کالا بهترین و با کیفیت‌ترین انواع کالای دیجیتال را به صورت آنلاین و در بستری امن، به فروش می‌رساند. تا شما هم وطنان عزیز بتوانید برای خرید گوشی موبایل و خرید ساعت هوشمند یا دیگر لوازم جانبی مثل هدفون و هندزفری، انواع کابل و شارژر، موس و کیبورد یا دیگر کالا‌ها، از طریق سایت ویجت‌ کالا اقدام نمایید و محصولاتی با ضمانت اصالت و قیمت را به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

اگر در مورد حین خرید سوال یا مشکلی برای شما پیش آمد با شماره پشتیبانی تماس بگیرید ۹۹۰۳ ۱۷۱ ۰۹۱۲