چرا پاور بانک شارژ نمیشه؟ بررسی 6 علت مهم

منتشر شده در : 11 اسفند 1401
مدت زمان مطالعه : حدود 6 دقیقه
دسته بندی مطالب :
برچسب :
چرا پاور بانک شارژ نمیشه

پاور بانک ، یکی از ابزارهای‌ کاربردی و مورد نیازی است که با داشتن آن، دیگر دغدغه‌ی تمام شدن باتری گوشی همراه را نخواهیم داشت‌. اما گاهی خود پاوربانک‌ها دچار مشکلاتی می‌شوند که ممکن است از خود بپرسید چرا پاوربانکم شارژ نمیکنه؟ در این مقاله سعی داریم شما را با انواع اشکالاتی که ممکن است برای پاور بانک‌ها به وجود بیایند صحبت کنیم‌. پس اگر شما هم چنین مشکلی دارید با ادامه مقاله چرا پاور بانک شارژ نمیشه با ما همراه باشید.

چرا پاور بانک کامل شارژ نمیشه؟

چرا پاوربانک خاموش میشود

پاوربانک‌ها جزو آن دسته از وسایل الکترونیکی هستند که نیاز به مراقبت دارند. ضربه، خیس شدن و یا حتی قرار گرفتن مقابل نور مستقیم خورشید ومحیط بسیار گرم باعث ضعیف شدن باتری پاوربانک و حتی خرابی آن می شود‌. به عنوان اقدامات اولیه برای عیب یابی  پاوربانک‌ها می‌توان چند مورد زیر را بررسی و آن را برطرف کرد؛

تست کابل شارژ

در اولین قدم کابلی که از آن برای شارژ پاوربانک خود استفاده می‌کنید چک کنید که دچار قطعی و زدگی نشده.  گاهی مشکل کابل باعث عملکرد ناصحیح شارژ‌های همراه می‌شود. در صورت تمایل پیشنهاد می‌کنیم مقاله چرا پاور بانک باد کرده؟ را نیز مطالعه نمایید.

تست آداپتور

چرا پاور بانک شارژ نمیشه؟ گاهی ممکن است ولتاژ آداپتور با ولتاژ ورودی که برای شارژ شدن پاوربانک نیاز است همخوانی نداشته باشند و برای شارژ پاور بانک به درستی عمل نکند. علاوه برآن استفاده از آداپتور و کابل فیک  و ارزان قیمت هم باعث به وجود آمدن مشکلاتی می‌شوند. اکثر آداپتور‌های ارزان قیمت ، مجهز به سیستم کنترل نوسان برق نیستند و همین امر تاثیر مستقیم در خرابی کابل و پاور بانک دارد.

بررسی سوکت شارژر

گاهی سوکت‌های آداپتور در اثر کشیدگی سیم، ضربه، فشار آوردن بیش از حد به سوکت حین متصل کردن آن، دچار مشکل می‌شوند که باعث جا نرفتن درست کابل شارژ و یا لق زدن آن در سوکت می‌شود.شما به راحتی می‌توانید با مراجعه به یک مرکز تخصصی تعمیرات سوکت‌ها به آسانی  تعمیر و تعویض کنید.

چند نمونه از سوالات رایج در مورد پاوربانک‌ها چرا پاور بانک دیر شارژ میشه و چرا پاور بانک شارژ خالی میکنه می‌باشد. برای پاسخ به این سوالات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از شارژر نامناسب

لپ‌تاپ‌ها، شارژر‌های فندکی و… ابزار مناسبی برای شارژکردن پاور بانک‌ها نیستند. بهتر است برای فول شارژ کردن این گجت همراه از شارژرهای رایج استفاده کنید. جریان خروجی لپ‌تاپ ها پایین تر از جریان لازم برای شارژ پاور بانک‌ها است به همین دلیل، ممکن است شارژ کامل صورت نگیرد و دشارژ شود. در صورت تمایل پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین گوشی‌ شیائومی از نظر دوربین را نیز مطالعه نمایید.

شارژ منظم پاور بانک

در ساختار پاوربانک‌ها از دو نوع باتری لیتیوم یونی و لیتیوم پلیمری استفاده می‌شود که نگهداری شارژ‌ آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

اگر می‌خواهید پاوربانک‌ خود را برای مدت طولانی‌کنار بگذارید باید توجه داشته باشید که شارژر‌های لیتیوم پلیمری به مرور زمان و آهسته دشارژ می‌شوند. اما بر خلاف آن‌ها پاوربانک‌هایی با باتری‌های لیتیوم یونی روزانه مقداری از شارژ آن‌ها تخلیه می‌شود که درصورت شارژ نشدن به مدت طولانی دچار اختلال شده و برای همیشه خاموش می‌مانند. پس برای مواجه نشدن با سوال چرا پاور بانک شارژ نمیشه لازم است نکاتی را به خاطر بسپارید.

برای مقابله با این امر و پاسخ به سوال چرا پاوربانک خاموش میشود  باید هر دو الی سه ماه  پاور بانک خود را شارژ و دشارژ کنید.

شارژ کردن پاور بانک طبق استاندارد شارژ

چرا پاور بانک دیر شارژ میشه

سازندگان پاور بانک‌ها و حتی گوشی‌های همراه، در سال‌های اخیر استانداردی تعیین کرده اند که طبق این استاندارد، برای کارایی هرچه بیشتر پاور بانک سعی کنید پاوربانک را حدود ۸۵ درصد شارژ کنید و هنگام اتمام شارژ نگذارید به پایین تر از ۲۵ درصد برسد. پیروی از این الگوریتم می‌تواند عمرپاوربانک‌ها را بالا ببرد.

با توجه به نکات گفته شده در مقاله چرا پاور بانک شارژ نمیشه می‌توان نتیجه گرفت که در مواجهه با سوال چرا پاور بانک کامل شارژ نمیشه، ضمن بررسی عللی که گفته شد، باید بدانید که عمر مفید شارژ‌رهای‌ همراه نیز پس از مدتی کاهش یافته و دیگر کارایی قبل را نخواهند داشت. به طور معمول هرچه قیمت پاور بانک‌ها پایین تر باشند و برند تولید کننده آن‌ها ضعیف تر عمل کرده باشد، عمر مفید این گجت نیز کمترخواهد بود.

اما به طور کلی تمامی پاوربانک‌ها پس از استفاده مکرر چندین ساله و عدم مراقبت صحیح، از کار می افتند و دیگر قادر به شارژکردن گوشی شما نخواهند بود. اگر می‌خواهید به سادگی این اتفاق برایتان پیش نیاید، سعی کنید از یک فروشگاه معتبر به خرید پاوربانک یا دیگر لوازم الکترونیکی مثل انواع کابل و شارژر بپردازید. پیشنهاد ما به شما، فروشگاه اینترنتی ویجت کالا است. در ویجت کالا بهترین محصولات با بهترین برند‌ها و بالاترین کیفیت عرضه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

اگر در مورد حین خرید سوال یا مشکلی برای شما پیش آمد با شماره پشتیبانی تماس بگیرید ۹۹۰۳ ۱۷۱ ۰۹۱۲