گوشی بعد از خرید چند ساعت باید در شارژ باشد؟

منتشر شده در : 10 اسفند 1401
مدت زمان مطالعه : حدود 7 دقیقه
دسته بندی مطالب :
برچسب :
بعد از خرید گوشی چه مدت در شارژ باشد

شاید برایتان سوال باشد که بعد از خرید گوشی چه مدت در شارژ باشد؟ یا حتی هنگام خرید گوشی موبایل بارها از زبان خود فروشنده یا فرد دیگر شنیده باشید که گوشی بعد از خرید چند ساعت باید در شارژ باشد. در دو یا سه دهه‌ی اخیر تایم های ۸ تا ۱۲ ساعته برای فول شارژ شدن باتری گوشی‌ها پیشنهاد می‌شد. اما واقعاً دیگر نیازی به این کار نیست! ما در این مقاله قصد داریم در رابطه با این سوال که بعد از خرید گوشی چه مدت در شارژ باشد توضیحاتی ارائه دهیم تا همچون گذشته عمل نکنید.

مدت زمان شارژ گوشی پس از خرید چقدر است؟

گوشی بعد از خرید چند ساعت باید در شارژ باشد؟

گوشی های امروزی با پیشرفت تکنولوژی و فناوری ساخت بالا دستخوش تغییر و تحولاتی شده اند که یکی از این تغییرات، ساخت گوشی‌ها با باتری های لیتیوم پلیمری و یا لیتیوم یونی هستند. این باتری‌ها نیازمند شارژ طولانی مدت  نیستند. اما مسئله‌ی گوشی بعد از خرید چند ساعت باید در شارژ باشد از کجا نشات می‌گیرد؟

باتری‌های نیکلی

در پاسخ باید گفت در گذشته گوشی‌ها با باتری‌های نیکلی ساخته می شدند که  نیازمند طی کردن روند فول شارژ شدن به مدت ۸ تا ۱۲ ساعت برای بار نخست بودند تا باتری به اصطلاح آب بندی شود و به درستی عمل کند.

باتری‌های پلیمری و یونی

برخلاف باتری‌های نیکلی باتری‌های پلیمری و یونی هر چه کمتر شارژ شوند عمر بالاتری خواهند داشت. بارها از منابع معتبر توصیه شده که  گوشی‌های هوشمند امروزی را پس ازرسیدن  به ۲۵ درصد به شارژ متصل کنید و قبل از رسیدن به ۸۵ درصد از شارژ جدا کنید.

این روند عمر مفید باتری های گوشی را بالا خواهد برد. از این رو دیگر نیاز نیست هنگام خرید گوشی از فروشنده بپرسید گوشی بعد از خرید چند ساعت باید در شارژ باشد. شارژ 12 ساعته‌ ی گوشی برای اولین بار نه تنها لازم نیست بلکه ممکن است طی طولانی شدن روند شارژ ، باتری آسیب ببیند و یا حتی شدت جریان بیش از اندازه و نوسانات برق در این مدت باعث آتش سوزی شود.

گوشی‌های فست شارژ

شارژ کردن گوشی

باتری‌ گوشی‌های معمولی نیازمند شارژ سه ساعته و باتری‌های فست شارژ با تایم یک ساعته فول شارژ خواهند شد و پس از آن می‌توانید با خیال راحت از گوشی خود استفاده کنید.

نکته: حتما سعی کنید با خرید آداپتور و انوع کابل و شارژر اصل، به افزایش عمر مفید باتری گوشی خود کمک نمایید‌

بعد از تفکر اشتباه  گوشی بعد از خرید چند ساعت باید در شارژ باشد، یکی دیگر از باور‌های غلطی که افراد به آن پایبندند روند خالی کردن کامل باتری گوشی و سپس فول شارژ کردن آن پس از خرید گوشی است. برخی‌ افراد معتقدند که با این کار باتری گوشی آب بندی خواهد شد در صورتی که کاملا اشتباه است.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به فکر خرید گوشی سامسونگ یا خرید گوشی شیائومی هستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله راهنمای خرید گوشی موبایل را نیز مطالعه فرمایید.

باتری‌ها قبل از فروش تست می‌شوند

معمولا کمپانی‌های سازنده برای تست محصولات خود و جلوگیری از عرضه محصول معیوب، باتری‌ گوشی‌ها را برای تست و ارزیابی  شارژ می‌کنند. از این رو معمولا گوشی‌های هوشمندی که به دست ما می رسند تا ۶۰ درصد شارژ دارند پس نه نیازی به خالی کردن باتری و شارژ مجدد آن و نه نیازی به شارژ طولانی مدت دارند.

افزایش طول عمر باتری گوشی

اگر می‌خواهید عمر باتری خود را افزایش دهید راه ‌کار‌های مفیدی وجود دارند که در ادامه‌ی مقاله‌ی گوشی بعد از خرید چند ساعت باید در شارژ باشد بیان خواهیم کرد:

  • استفاده از شارژر مخصوص هر گوشی

هر شارژری که با گوشی مخصوص خود ارائه می‌شود متناسب با جریان ورودی و ولتاژ همان گوشی می باشد. بنابراین بهتر است برای شارژ گوشی از شارژر‌های متفرقه استفاده نکنید.عدم تطابق این مشخصه‌ها باعث افت کیفیت و عمر باتری خواهد شد.

  • استفاده از حالت power saving mode

یکی از قابلیت‌هایی که برای گوشی‌های امروزی وجود دارد قابلیت ذخیره ساز باتری است . فعال کردن این گزینه باعث بهینه سازی فعالیت گوشی‌ شده و میزان مصرف باتری گوشی را به حداقل می رساند.

پیشنهاد می‌کنیم اگر قرار است به خرید گوشی اپل بپردازید، مقاله نکات قابل توجه در خرید گوشی ایفون و بهترین برنامه های رایگان و پولی آیفون را مطالعه نمایید.

  • خاموش کردن بلوتوث و وای فای

از عواملی که باعث کاهش عمر باتری خواهد شد روشن ماندن بلوتوث و وای فای است. در صورت عدم نیاز به بلوتوث و وای فای آن‌ها را خاموش کنید.

  • کاهش Brightness صفحه

روشنایی زیاد صفحه باعث تخلیه‌ی هرچه زودتر باتری خواهد شد از همین رو سعی کنید نور صفحه را روی حداقل تنظیم کنید تا در افزایش عمر باتری کمک کننده باشد.

  • بستن برنامه‌های اجرایی در پس زمینه

نرم‌ افزار‌هایی وجود دارند که دائما در حال تبادل اطلاعات و به روزرسانی خود هستند همین امر باعث کاهش عمر باتری خواهد شد که بستن این برنا‌مه‌ها می‌تواند در امر افزایش عمر باتری تاثیر گذارباشد.

جمع بندی

شارژ کردن گوشی موبایل پ از خرید

در پایان باید بگوییم که فناوری و تکنولوژی امروزی با آنچه که در قدیم وجود داشته است کاملا متفاوت است و حتی گاهی ممکن است توصیه‌هایی که در گذشته برای نگهداری دیوایس‌های الکترونیکی مفید بوده‌اند، امروزه آسیب زننده باشند و خسارات جبران نا پذیری را در پی داشته باشند.

از همین رو توصیه می‌کنیم مقاله‌ی گوشی بعد از خرید چند ساعت باید در شارژ باشد را یک بار دیگر مرور کنید تا کاملا دریابید برای جلوگیری از آسیب به باتری و افزایش طول عمر آن باید ازچه راه‌ کار‌هایی استفاده کنید.

در صورتی که به فکر خرید گوشی موبایل یا انواع لوازم جانبی مربوط به آن هستید می‌توانید به سایت ویجت کالا مراجعه نمایید. فروشگاه آنلاین ویجت کالا مرجع رسمی فروش انواع ساعت هوشمند، موبایل، انواع پاور بانک، انواع هدفون و هندزفری و دیگر محصولات الکترونیکی با کیفیت می‌باشد که بی شک خرید از این سایت تجربه شیرینی را برایتان به یادگار خواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

اگر در مورد حین خرید سوال یا مشکلی برای شما پیش آمد با شماره پشتیبانی تماس بگیرید ۹۹۰۳ ۱۷۱ ۰۹۱۲