5تا از نکات مهم هنگام فروش گوشی

منتشر شده در : 11 اسفند 1401
مدت زمان مطالعه : حدود 6 دقیقه
دسته بندی مطالب :
برچسب :
رجیستری و انتقال مالکیت

در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با نکات مهم هنگام فروش گوشی اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار دهیم. مسلما شما هم به تعویض و ارتقا‌ی گوشی خود به مدلی بالاتر علاقه مندید. بدیهی است که استفاده از گوشی‌هایی با تکنولوژی جدید جزو علایق بسیاری از افراد است. اما مطمئنا در این میان گوشی‌هایی با مدل پایین‌‌ تر استوک همچنان دست به دست می‌شوند و به فروش می‌‌رسند که برخی ترجیه می دهند این گوشی‌ها را خریداری کنند.

اگر قصد فروش گوشی خود را دارید حتما باید اقداماتی قبل از فروش انجام دهید. ‌ انواع گوشی سامسونگ یا انواع گوشی اپل و… برای تخلیه اطلاعات روش‌های به خصوصی دارند. موبایل هر شخص جزو یکی از خصوصی ترین دیوایس‌هایی است که مملو از اطلاعات شخصی می‌باشد که باید حفظ شوند. پاک کردن اطلاعات شخصی گوشی یکی از امور ضروری برای جلوگیری از سوء استفاده گران محسوب می‌شود.

منظور از پاک کردن اطلاعات دیلیت آن به صورت دستی نیست، بلکه باید به گونه‌ای پاکسازی شوند تا دیگر دسترسی به اطلاعات غیر ممکن باشد و هنگام تحویل گوشی خود به فرد خریدار دیگر نگرانی از این بابت نداشته باشید. در صورت تمایل می‌توانید دیگر مقالات ما با موضوع بعد از خرید گوشی چه مدت در شارژ باشد و راهنمای خرید گوشی شیائومی را نیز مطالعه فرمایید.

کارهایی که قبل از فروش گوشی باید انجام شود

حذف اطلاعات گوشی هنگام فروش

  • بکاپ گیری

یکی از  نکات مهم هنگام فروش گوشی باید در نظر داشت تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان از کل اطلاعات گوشی نظیر عکس‌ها، فیلم‌ها، پیام‌ها، مخاطبین و … است.

شما می‌توانید با اتصال گوشی توسط کابل USB به  کامپیوتر از اطلاعات شخصی خود بکاپ تهیه کنید.

با استفاده از برنامه‌ی icloud   و یا نرم افزار‌های بکاپ مانند My Backup, Avast movile backup, Helium  و … حتما باید اقدام به بکاپ گیری کنید تا نگران پاک شدن اطلاعات لازم و ضروری خود نباشید.

  • یادداشت رمز‌ها

پسوردهایی که حین استفاده از گوشی قدیمی خود تعریف کرده اید جزو اطلاعاتی هستند که فراموشی آن‌ها  معضلی است که یافتن مجدد آن‌ها زمان‌بر و هزینه‌ بردار است، لذا سیو کردن آن ها از نکات مهم هنگام فروش گوشی به شمار می رود.

سعی کنید قبل از فروش گوشی خود پسورد اکانت‌هایی مثل اینستاگرام، ایمیل، پسورد‌های بانکی و… را نوت برداری یا در جایی ذخیره کنید تا فراموش نکنید.

  • رجیستری و انتقال مالکیت

فروش گوشی

رجیستری و انتقال مالکیت برای جلوگیری از فروش گوشی‌های سرقتی بسیار مثمر ثمر واقع شده است.به عنوان یکی از نکات مهم هنگام فروش گوشی اگر قصد فروش تلفن همراه خود را دارید باید حتما قبل از فروش، مالکیت گوشی‌ خود را به فرد خریدار انتقال دهید.در غیر این صورت خریدار نمی‌تواند از تلفن همراه استفاده کند.  برای انتقال مالکیت می‌توان از دو روش زیر اقدام کرد:

  1. با شماره گیری کد #7777* در قسمت تماس تلفنی صفحه‌ی باز می‌شود که باید گزینه‌ی انتقال مالکیت را انتخاب کنید. پس از آن از شما خواسته می‌شود که کدIMEI  درج شده روی جعبه‌ی گوشی‌ خود را انتخاب و سپس شماره شخص خریدار را وارد کنید.
  2. از طریق سایت همتا

با مراجعه به سایت همتا و وارد کردن کد ملی و مشخات خود می‌توانید مالکیت گوشی خود را به خریدار انتقال دهید.

  • در صورت انتقال مالکیت صحیح با هر کدام از روش‌های بالا پیامکی حاوی کد IMEI و کد فعالسازی برای خریدار ارسال می‌شود که پس از آن  خریدار باید جهت فعالسازی سیم کارت خود اقدام نماید.
  • Factory Reset

یکی دیگر از نکات مهم هنگام فروش گوشی حذف اطلاعات گوشی از طریق ریست فکتوری است. برای پاک کردن اطلاعات خود از طریق factory reset  باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ‌وارد setting گوشی خود شوید.
  2. در صفحه‌ی نمایان شده روی گزینه‌ی General بزنید‌.
  3. گزینه‌ی Reset در پایین صفحه انتخاب‌ کنید.
  4. در آخر Reset All Data را انتخاب کنید.

نکات مهم هنگام فروش گوشی

سیم کارت و رم از وسایل شخصی هستند که حتما باید قبل از فروش گوشی آن‌ها را خارج کنید و این جزو نکات مهم هنگام فروش گوشی است. حتی اگر دیگر نیازی به رم و یا حتی سیم کارت خود ندارید باید آن را نزد خود نگه دارید زیرا اطلاعات روی رم به راحتی قابل بازیابی است و سیم‌کارتی که به نام شما است قابل ردیابی است.

با همین چند قدم ساده و رعایت نکات مهم هنگام فروش گوشی می‌توانید تلفن‌های همراه خود را پاکسازی کنید و دیگر نگرانی در رابطه با افشای اطلاعات شخصی خود نداشته باشید.

در صورتی که به دنبال یک فروشگاه معتبر برای خرید گوشی موبایل، انواع لوازم جانبی مثل انواع کابل و شارژر، انواع ساعت هوشمند و… هستید می‌توانید به سایت ویجت کالا رجوع نمایید. در این سایت همه اجناس با ضمانت کیفیت و قیمت مناسب به شما عزیزان عرضه می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

اگر در مورد حین خرید سوال یا مشکلی برای شما پیش آمد با شماره پشتیبانی تماس بگیرید ۹۹۰۳ ۱۷۱ ۰۹۱۲