ارزانترین کشور برای خرید گوشی

منتشر شده در : 11 اسفند 1401
مدت زمان مطالعه : حدود 8 دقیقه
دسته بندی مطالب :
برچسب :
خرید گوشی اپل

به گزارش تحقیقات منابع معتبر، قیمت گوشی‌ موبایل در کشور‌های مختلف تفاوت زیادی با هم دارند. گوشی‌هایی با برند‌های مختلف در هر کشور، ارزانتر یا گران‌تر از میانگین جهانی فروخته می‌شوند. بر اساس پژوهش‌های انجام شده، برخی از کشور‌ها جزو ارزانترین کشور برای خرید گوشی محسوب می‌‌شوند که ساکنین آن‌ها تقریبا باید یک چهارم حقوق ماهیانه‌ی خود را صرف هزینه‌ی خرید گوشی هوشمند  کنند و این رقم در کشور‌هایی مانند هند و ایران حتی از حقوق یک ماهه افراد بیشتر است.

تفاوت قیمت گوشی در کشور‌های مختلف

ارزانترین کشور برای خرید گوشی

برای مثال در کشور کوچکی مانند سیرالئون فردی با درآمد متوسط می‌بایست حقوق شش‌ ماه خود را برای خرید گوشی پرداخت نماید.

همچنین خریداران بلاروسی باید هزینه‌های گزافی با اختلاف قیمت ۴۰ درصدی نسبت به سایر کشور‌‌ها برای خرید گوشی‌ سامسونگ بپردازند‌‌. پس از کشور بلاروس که یک کشور اروپایی است، کانادا یکی از کشور‌هایی است که با اختلاف قیمت ۳۹درصدی  گوشی‌های هوشمند نسبت به قیمت مصوب جهانی آن‌ها را در بازار عرضه می‌کند. کشور‌هایی مثل آرژانتین، یونان و ایرلند نیز جزو کشور‌های عرضه کننده انواع گوشی آیفون، سامسونگ، شیائومی و‌‌‌… با قیمت‌های بالا به شمار‌می‌روند.

اما ارزانترین کشور برای خرید گوشی کره جنوبی است که سازنده‌ی گوشی سامسونگ می‌باشد. در کشوره کره‌ جنوبی می توان با سود ۳۵درصدی این گوشی‌های هوشمند را خریداری کرد. کشور‌های اندونزی، نیوزلند، کلمبیا و هنگ کنگ نیز پس از کره جنوبی جزو ارزانترین کشور برای خرید گوشی سامسونگ به حساب می آیند.

علاوه بر گوشی‌های اندروید، گوشی‌های آیفون نیز به علت نوع فناوری ساخت و تکنولوژی پیشرفته‌ همواره جزو‌ گوشی‌های هوشمند محبوب در سراسر دنیا و حتی کشور ایران محسوب می‌شوند. همانطور که می‌دانید با توجه به تورم و افزایش قیمت دلار، گوشی‌های آیفون در ایران با قیمت‌های گزاف به فروش می رسد. از این رو بسیاری از افراد به فکر خرید از ارزانترین کشور برای خرید گوشی اپل می‌افتند. در صورت تمایل پیشنهاد می‌کنیم دیگر مقالات ما با موضوع معرفی سبک ترین گوشی های  سامسونگ و بهترین گوشی ها برای عکاسی تا 6 تا 10میلیون را نیز مطالعه فرمایید.

ارزانترین کشور برای خرید گوشی اپل

ارزانترین کشور برای خرید گوشی اپل

گوشی‌های جدیدی که کمپانی اپل در سال 2022 رو نمایی کرده است  شامل چهار مدل می‌شود که به شرح زیر هستند:

  • Iphone 14
  • Iphone 14 plus
  • Iphone 14 pro
  • Iphone 14 Pro Max

مدل‌های مختلف گوشی‌های اپل در هر کشوری با هم متفاوت‌‌اند. به عنوان مثال گوشی Iphone 14  در‌کشور آمریکا هم تراز با گوشی Iphone 13  به فروش می‌رسد اما در مقابل قیمت محصولات اپل در کشور‌هایی مانند هند و ایران افزایش چند برابری داشته اند.

در ادامه قیمت ورژن‌های مختلف Iphone 14 را با واحد پول هر کشور و معادل ریالی آن برای شما شرح خواهیم داد و بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که عواملی چون مالیات نیز بر افزایش قیمت‌های گوشی‌های آیفون تاثیر گذارند و قیمت‌های گفته شده تقریبی می‌باشند.

آمریکا

  • Iphone 14: 799 دلار معادل 34 میلیون
  • Iphone 14 plus: 899 دلار معادل 38 میلیون
  • Iphone 14 pro : 999 دلار معادل 42 میلیون
  • Iphone 14 Pro Max: 1099 دلار معادل 46 میلیون

کانادا

  • Iphone 14: 1099 دلار معادل 35 میلیون
  • Iphone 14 plus: 1249 دلار معادل 40 میلیون
  • Iphone 14 pro : 1399 دلار معادل 44 میلیون
  • Iphone 14 Pro Max: 1549 دلار معادل 49 میلیون

استرالیا

  • Iphone 14: 1399 پوند معادل 40 میلیون
  • Iphone 14 plus: 1579 پوند معادل 45 میلیون
  • Iphone 14 pro : 1749 پوند معادل 50 میلیون
  • Iphone 14 Pro Max:  1899 پوند معادل 54 میلیون

امارات

  • Iphone 14: 3399 درهم معادل 39 میلیون
  • Iphone 14 plus: 3799 درهم معادل 43 میلیون
  • Iphone 14 pro : 4299 درهم معادل 50 میلیون
  • Iphone 14 Pro Max:  4699 درهم معادل 54 میلیون

با توجه به داده‌های فوق، آمریکا ارزانترین کشور برای خرید گوشی اپل است اما باید توجه داشت که که ورژن‌های آیفون 14 در آمریکا با تکنولوژی eSIM  کار می‌کنند که  تنها در این‌ کشور عرضه می‌شود و استفاده از آن در کشور‌های دیگر ممکن نیست.

اما اگر قصد خرید گوشی موبایل یا انواع ساعت هوشمند از کشور ایران را داشته باشید، باید گفت در اکثر شهر‌های ایران بازار‌های موبایل بزرگ و پر رونقی وجود دارند که می‌توانید برای خرید تلفن همراه به این بازارها مراجعه کنید.

بازار موبایل در تهران، تبریز، مشهد، اصفهان و… از بازارهای مدرن و پیشرفته در ایران هستند که علاوه بر موبایل محصولات الکترونیکی مدرن و به روزی در این بازار‌ها عرضه می‌شوند. برای خرید اسپیکر، خرید کابل و شارژر، انواع گلس و کاور و… می‌توانید به این مکان‌های معتبر رجوع کنید. البته باید بدانید که خرید آنلاین از سایت‌های معتبر همواره می‌تواند برایتان صرفه اقتصادی بیشتری داشته باشد.

ارزان ترین شهر ایران برای خرید گوشی

قیمت گوشی‌ موبایل در کشور‌های مختلف

اگر به دنبال ارزان ترین شهر ایران برای خرید گوشی هستید باید گفت بانه یکی از ارزان ترین شهر ایران برای خرید گوشی است.

با اینکه تورم بر قیمت‌های محصولات بانه نیز بی تاثیر نبوده اما همچنان خرید گوشی از شهر بانه جزو معاملات سود آور است.

برخی‌از گوشی‌های موجود در بانه بدون کارتن و یا به صورت استوک با قیمت پایین عرضه می‌شوند که برخی افراد اقدام به خرید آن‌ می‌کنند. همچنین این شهر مرکز مناسبی برای خرید عمده‌ی گوشی می‌باشد. بانه از ارزان ترین شهر ایران برای خرید گوشی اپل نیز به شمار می‌رود که آیفون در آن قیمت پایین تری نسبت به شهر‌های دیگر ایران دارد. همچنین محصولات برند‌های مختلفی همچون سامسونگ، هوآوی و شیائومی از قیمت‌های مناسبی در این شهر برخوردارند.

البته نکاتی وجود دارند که هنگام خرید از ارزان ترین شهر ایران برای خرید گوشی یعنی شهر بانه، باید آن‌ها را در نظر بگیرید.

  • اگر پیامکی مبنی بر پرداخت بیعانه‌ی مقداری از مبلغ گوشی و تحویل آن درب منزل دریافت کردید، هرگز به آن اطمینان نکنید زیرا برخی افراد سودجو با ارسال این پیامک‌ پول هنگفتی به جیب میز‌نند و دیگر خبری از تحویل گوشی نخواهد بود.
  • حتما با پرس و جو به مرکز معتبر و با سابقه در شهر بانه برای تهیه‌ و خرید گوشی مراجعه کنید.
  • با توجه به ضرورت رجیستری هنگام خرید گوشی از بانه حتما این نکته را مد نظر داشته باشید.

جمع بندی

مسلما خرید از کشور‌ها یا شهرهایی که گوشی‌های با کیفیت و اورجینال را با قیمتی مناسب عرضه می‌کنند جزو معملات پر سود برای ما به حساب می آیند. بدین ترتیب می‌توانیم با بودجه‌ای که در نظر داریم گوشی با مدلی بالاتر و قیمتی پایین تر تهیه کنیم.

اما اگر نمی‌توانید به ارزانترین کشور برای خرید گوشی اپل یا ارزان ترین شهر ایران برای خرید گوشی دسترسی داشته باشید، می‌توانید با مراجعه به سایت ویجت کالا انواع کالاهای دیجیتال از جمله گوشی‌های اپل و یا سایر برند‌های گوشی‌های هوشمند اورجینال را با قیمتی مناسب خریداری نمایید. ویجت کالا فروشگاهی معتبر است که در آن می‌توان با خیالی آسوده، برترین‌ها را خریداری کرد. قبل از خرید گوشی نیز می‌توانید مقالات نکات قابل توجه در خرید گوشی ایفون و راهنمای خرید گوشی موبایل را مطالعه فرمایید تا خریدی آگاهانه و درست را به انجام برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

اگر در مورد حین خرید سوال یا مشکلی برای شما پیش آمد با شماره پشتیبانی تماس بگیرید ۹۹۰۳ ۱۷۱ ۰۹۱۲