چگونه گوشی خود را به تلویزیون وصل کنیم

منتشر شده در : 6 اردیبهشت 1402
مدت زمان مطالعه : حدود 8 دقیقه
دسته بندی مطالب :
برچسب :
چگونه با گوشی به تلویزیون وصل شویم

اگر برایتان سوال است که چگونه با گوشی به تلویزیون وصل شویم یا چگونه با گوشی ایفون به تلویزیون وصل شویم در این مقاله ‌قصد داریم توضیحاتی را در این باره خدمت شما عزیزان ارائه‌‌ دهیم. مسلما تماشای یک فیلم در ابعاد بزرگتر و پخش آن روی تلویزیون یا مانیتور بسیار لذت بخش تر و جذاب تر است. علاوه بر اینکه برخی از اپلیکیشن‌ها مانند نتفلیکس، فیلیمو و…  مبتنی بر اندروید هستند و گاها مجبورید تنها در صفحه‌ی کوچک گوشی به تماشای فیلم‌ مورد علاقه‌تان بپردازید.

اما با اتصال گوشی به تلویزیون و پخش فیلم‌ روی‌ صفحه‌ی بزرگتر این‌مشکل حل خواهد شد. با آمدن تلویزیون‌های هوشمند امروزی  اتصال میان تلفن‌های همراه و تلویزیون‌ها بسیار راحت تر از گذشته شده است. اما‌ تلویزیون‌هایی با ورژن قدیمی‌تر نیز، قابلیت‌هایی برای اتصال به گوشی همراه را دارند‌؟ اگر برای شما هم سوال است که  چگونه با گوشی به تلویزیون وصل شویم با ما همراه باشید.

اتصال با کابل USB

چگونه گوشی ایفون را به تلویزیون وصل کنیم

استفاده از کابل یو اس بی اولین اقدامی است که می‌توان برای اتصال میان گوشی و تلویزیون به کار برد. برای نمایش عکس‌ها، برخی فیلم‌ها و به طور کلی نمایش فایل‌‌ها روی گوشی می‌توان از این‌ کابل استفاده کرد. اما از آنجایی که تلفن‌های همراه امروزی مجهز به پورت type-c  هستند حتما نیاز به مبدلی برای تبدیل تایپ سی  به  USB پیدا خواهید کرد.

اتصال با کابل HDMI

با hdmi  چگونه با گوشی به تلویزیون وصل شویم؟ با کابل hdmi استفاده از کابل HDMI  یکی از آسان ‌ترین روش‌هایی است که می‌توانید اطلاعات روی گوشی خود را بر روی تلویزیون نمایش دهید. این کابل به خوبی از صدا و تصویر پشتیبانی می‌کند. کابل HDMI  در دو مدل زیر در بازار عرضه می‌شود.

  1. کابل HDMI با خروجی USB
  2. HDMI با خروجی کابل Type-c

اگر کابل HDMI  مجهز به پورت تایپ سی بود دیگر نیاز به مبدل نیست. اما کابلی با پورت یو اس بی نیازمند  یک مبدل نیز است.

اتصال با کابل RCA یا AV

اگر تلویزیون شما قدیمی است و پورت HDMI  ندارد می‌توانید از کابل RCA  استفاده کنید. علاوه بر داشتن این کابل باید تجهیزات دیگری مانند

  • تلفن‌همراه با پشتیبانی HDMI
  •  کابل HDMI
  • مبدل HDMI به کامپوزیت

در اختیار داشته باشید تا بتوانید میان تلویزیون و گوشی خود ارتباط برقرار کنید.

روش‌هایی که در بالا ذکر کردیم  برای اتصال گوشی‌های اندروید مثل انواع گوشی سامسونگ و انواع گوشی شیائومی به تلویزیون هستند اما برخی از ما قصد داریم  اطلاعات گوشی‌های آیفون خود را بر روی تلویزیون پخش کنیم  اما نمیدانیم چگونه گوشی ایفون را به تلویزیون وصل کنیم؟

  • اتصال گوشی آیفون با کابل HDMI
  • با استفاده از کابل HDMI تصاویر و فیلم‌ها، عینا با کیفیت پخش گوشی آیفون به تلویزیون منتقل می‌شوند بنابراین‌ نمی‌توان انتظار چندانی از وضوح فیلم‌ها و تصاویر با کابل HDMI  داشت. اما از طرفی این کابل از کیفیت پخش صدای خوبی پشتیبانی می‌کند.  برای اتصال گوشی آیفون به تلویزیون با انواع کابل HDMI باید تجهیزات دیگری مثل
  • کابلی مجهز به دو سری HDMI
  • خرید آداپتور لاتینگ AV مجهز به فناوری HDCP

داشته باشید‌. البته قبل از خرید تجهیزات باید حتما در رابطه با سازگاری نرم‌افزارهای گوشی خود با این کابل اطلاعات کسب کنید و همچنین از وجود پورت HDMI  در پشت تلویزیون خود مطمئن شوید.

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون با کابل  play&plug

کابل plug & play  کابلی با یک سری HDMI و  طرف دیگر با دو سری  lighting  و USB‌  می‌باشد که می‌توانید با استفاده از این کابل به راحتی تلفن ‌خود را به تلویزیون متصل کنید. اما حتما قبل از خرید  کابل  plug & play از پشتیبانی آن نسبت به برنامه‌های پولی و اشتراکی اطمینان حاصل کنید. در صورت تمایل می‌توانید مقاله بهترین برنامه‌های رایگان و پولی آیفون را نیز مطالعه فرمایید‌.

اتصال انواع گوشی اپل به تلویزیون با استفاده از DLNA

smart view

اگر تلویزیون شما به اینترنت متصل می‌شود آسان ترین روش برای اتصال به تلویزیون استفاده از DLNA  می‌باشد. علاوه بر گوشی‌های آیفون، برندهای دیگر گوشی و حتی پی سی‌ها هم می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند و به راحتی اطلاعات خود را روی تلویزیون به نمایش بگذارید.

برای استفاده از این روش  در گوشی‌های آیفون باید یک برنامه‌ی DNLA  دانلود کرده و روی گوشی نصب کنید و سپس روی تلویزیون خود این قابلیت را فعال کنید.

اتصال گوشی آیفون به اپل تی وی اتصال با دانگل chromcast

دانگل‌ها گجت‌های بی سیمی  هستند که با کابل‌های HDMI به تلویزیون و لپ تاپ‌ها  متصل شده و با قابلیت screen mirroring  گوشی‌های آیفون یا سایر برند‌های تلفن همراه،  به راحتی می‌توانید گوشی آیفون خود را به تلویزیون متصل کنید.

گاهی ممکن است تلویزیون سامسونگ داشته باشید و دنبال روش‌هایی باشید که گوشی آیفون خود را به این برند از تلویزیون متصل کنید در ادامه توضیح خواهیم داد که  چگونه با گوشی ایفون به تلویزیون سامسونگ وصل شویم؟

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون سامسونگ با  Airplay

قبل از انجام هر کاری باید مطمئن‌ شوید که تلویزیون سامسونگ شما از قابلیت Airplay2  پشتیبانی می‌کند یا خیر زیرا این آپشن تنها در بعضی از مدل‌های سامسونگ یافت می‌شود. اگر تلویزیون شما از قابلیت Airplay پشتیبانی می‌کند می‌توانید از روش زیر برای اتصال گوشی خود به تلویزیون اقدام کنید.

  1. به منوی تنظیمات تلویزیون‌ خود بروید.
  2. وارد بخش General شوید.
  3. سپس در این بخش apple airplay  را انتخاب کنید.
  4. Airplay تلویزیون خود را فعال کنید.
  5. تلویزیون خود را به شبکه wifi iphone متصل کنید.
  6. در قسمت نوار ابزار بالای گوشی گزینه mirroring  را بیابید و روی آن ضربه بزنید.
  7. پس از جستجو و یافتن نام تلویزیون خود روی آن ضربه بزنید.
  8. امکان دارد از شما کدی برای pair شدن بخواهد که می‌بایست کد نمایان شده‌ در تلویزیون را وارد کنید.

اتصال گوشی آیفون به تلویزیون سامسونگ با اپلیکشین‌های‌ mirror

چگونه با گوشی ایفون به تلویزیون سامسونگ وصل شویم

چندین اپلیکشن وجود دارد که می‌توانید بدون اتصال کابل و به صورت بی سیم گوشی آیفون خود را به تلویزیون سامسونگ متصل کنید.  با نصب برنامه‌هایی مثل Samsung Smartview, mirror Samsung App می‌توانید  هر انچه که در گوشی شما است بر روی صفحه‌ی تلویزیو‌ن آینه کنید. البته برای استفاده از هر کدام از برنامه‌های mirroring  باید  هم گوشی و تلویزیون شما به یک شبکه Wifi  یکسان متصل باشند تا به‌ درستی عمل کنند. این روش نیز در پاسخ به سوال چگونه با گوشی به تلویزیون وصل شویم یک پاسخ کاربردی است. در صورت تمایل پیشنهاد می‌کنیم دیگر مقالات ما با موضوع نکات مهم در هنگام خرید گوشی دست دوم و نکات مهم هنگام فروش گوشی آیفون را نیز مطالعه فرمایید.

در این مقاله از سایت ویجت کالا، راه کارهایی در پاسخ به سوال چگونه با گوشی به تلویزیون وصل شویم ذکر شد که می‌توانید هر کدام از آن‌ها را برای اتصال گوشی و تلویزیون خود استفاده کنید و از کار کردن با آن لذت ببرید. ویجت کالا یکی از برترین سایت‌هایی است که می‌توانید از طریق آن به صورت آنلاین، خریدی امن را به انجام برسانید و هرآنچه که نیاز دارید، مثل انواع گوشی موبایل، انواع اسپیکر، انواع پاوربانک، انواع گلس و کاور و… را با قیمتی مناسب و کیفیتی بالا خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

اگر در مورد حین خرید سوال یا مشکلی برای شما پیش آمد با شماره پشتیبانی تماس بگیرید ۹۹۰۳ ۱۷۱ ۰۹۱۲